luni, 15 decembrie 2008

Opt probleme IT ce trebuie luate in considerare in 2009



Compania de analiza Ovum a identificat opt chestiuni majore legate de serviciile IT pe care companiile si furnizorii lor trebuie sa le ia in considerare in 2009.
Firma de analiza spune ca noile modele business process outsourcing (BPO), cloud computing, asigurarea calitatii si supplier managementul vor fi serviciile IT de top pe agendele fimelor in 2009.
Cloud computing
Cloud computing-ul poate pune in umbra si, potential, perturba modelele "traditionale" de infrastructura si aplicatii outsourcing, servicii gestionate de terte parti si software ca serviciu. Cloud computing devine rapid una dintre cele mai competitive piete din domeniul IT deoarece firmele de servicii incearca sa utilizeze aceste tehnologii pentru a oferi pe piata servicii cu valoare adaugata.
Asigurarea calitatii si securitatea informatiei
Mediul economic precar alimenteaza cererea pentru o valoare crescuta a aplicatiilor, outsourcing-ului si altor servicii IT. In termeni practici, aceasta se traduce intr-o cost eficienta demonstrabila si sustenabila si reducerea timpului pana la comercializare. Creste presiunea pe dezvoltatori si furnizorii de servicii outsourcing pentru a se asigura ca produsele si serviciile oferite sunt potrivite scopului clientului.
Presiunea IT
Furnizorii de servicii IT vor argumenta ca furnizarea serviciilor lor IT este facuta sub mare presiune, desi pentru multi acest lucru este mai mult o sintagma decat adevar. Ovum crede ca high-pressure IT se refera la furnizarea de servicii IT la cel mai inalt nivel, fara greseli.Organizatiile de outsourcingDeciziile de outsourcing determinate de cerintele pe termen scurt de reducere a costurile pot fi cel mai dificil tip de contract pentru organizatiile de outsourcing. Negociate in graba si nu neaparat cu o intentie strategica pe termen mediu sau lung, asemenea contracte vor necesita o abilitate deosebita din partea companiilor de outsourcing pentru a le face sa functioneze eficient pentru organizatia clientului, in acelasi timp asigurandu-i acestuia si economiile urmarite prin alegerea unui contract de outsourcing.
Piata BPO
In 2009, externalizarea proceselor business va umbri importanta IT-ului pe piata de outsourcing. Consolidarea companiilor de servicii IT si BPO va aduce aceste doua industrii mai aproape. Furnizorii IT care nu au o cota considerabila din piata BPO, fie direct, fie indirect, vor pierde o etapa de schimbare totala ce se va produce in modul in care serviciile IT sunt furnizate organizatiilor client.
Evitarea irosirii resurselor
Utilizarea eficienta a personalului si resurselor ar trebui sa fie o preocupare principala pentru toti directorii de informatii, managerii IT si furnizorii de servicii IT. Aceasta inseamna o concentrare pe discipline precum ITIL si imbuntatirea infrastructurii - prin standardizarea, consolidarea si rationalizarea proceselor si infrastructurii IT. Acum exista noi cerinte pentru IT pentru imbunatatirea eficientei energetice si utilizarea rationala a resurselor.
Enterprise 2.0
Enterprise 2.0 permite imbunatatirea serviciilor si ofertelor pentru a obtine o interactiune mai buna intre utilizatori si sisteme prin colaborare, impartirea si "dezbaterea" ideilor, conceptelor, serviciilor si produselor.
Fluxul economic
Chiar si in cea mai intunecata recesiune utilizatorii vor continua sa astepte servicii de calitate oferite la preturi accesibile si o continua imbunatatire a acestora. Este foarte important ca furnizorii sa priveasca in perspectiva: recesiunea se va termina, iar cererea pentru servicii IT isi va reveni. Piata continua sa evolueze, iar strategiile furnizorilor trebuie sa evolueze odata cu ea.

Niciun comentariu: