miercuri, 7 mai 2008

Epson este premiat de doua ori la decernarea premiilor TIPA in 2008


Epson continua istoria succeselor în cadrul Premiilor TIPA si în anul 2008, cu doua dintre produsele sale de top denumite “cele mai bune din clasa lor” de catre cea mai mare asociatie de specialisti în imagine din Europa.


Lider în domeniul tehnicii de imagine digitala, Epson a fost premiat cu doua distinctii în cadrul celei mai cunoscute decernari de premii pentru tehnica de fotografie si imagine, Premiile Technical Image Press Association (TIPA). Imprimanta profesionala A3 Epson Stylus R1900 a fost denumita ‘Cea mai buna imprimanta profesionala din Europa în anul 2008’, iar vârful de gama al imprimatelor de format mare, Stylus Pro 11880, a fost denumita ‘Cea mai buna imprimanta de format mare din Europa în anul 2008’.TIPA este în acest moment constituita din 31 de reviste membre ce provin din douasprezece tari, transformând-o astfel în cea mai mare si mai influenta asociatie de presa din domeniul fotografiei si imaginii din Europa. Odata pe an, experti foarte cunoscuti din industrie din cadrul TIPA se întâlnesc pentru a vota cele mai bune produse din domeniul imaginii digitale din Europa. Cele doua distinctii urmeaza traditia anuala a succeselor Epson în cadrul Premiilor TIPA.Barbara Kuhr, Directoare de Marketing Strategic la Epson Europa, declara: “Dubla premiere a Epson în cadrul Premiilor TIPA ne ofera înca un motiv de bucurie în anul 2008. Epson detine o istorie în ceea ce priveste produsele din domeniul imaginii, iar aceste premii dovedesc faptul ca Epson ramâne lider în preîntâmpinarea nevoilor clientilor sai si în dezvoltarea unor produse de top.” Kuhr continua: “Epson este încântat sa primeasca aceste premii si vom ramâne constanti în ceea ce priveste redefinerea limitelor tehnologiei de creare a imaginii în viitor.”Epson a primit distinctia de ‘Cea mai buna imprimanta foto profesionala’ a doua oara consecutiv, iar membrii TIPA au scos în evidenta o serie de caracteristici tehnice ce separa premiata Epson Stylus Photo R1900 de competitia sa. Acestea includ cele sapte culori separate ale imprimantei, capacitatea de a produce print-uri la o dimensiune de 13 inci latime pe o mare varietate de tipuri de media de la hârtie lucioasa pâna la o gama larga de hârtie fin texturata si duza capului de printare 1440, ce ofera o rezolutie a printarii de 5760x1440 dpi.Membrii TIPA au continuat: “Noul sistem de cerneala UltraChrome™ Hi-Gloss 2 de la Epson ofera un gamut de culoare mai extins pentru nuante de piele foarte naturale în portretele subiectilor, si un finisaj lucios cu optimizator de stralucire ce reda o claritate superba imaginilor imprimate. Cerneala rosie si cea portocalie care exista în cadrul acestui sistem îmbunatatesc precizia culorilor.”Investitia continua pe care o realizeaza Epson în domeniul tehnologiei de imprimare în format mare a fost recompensata cu titlul de ‘Cea mai buna imprimanta de format mare’ pentru modelul Stylus Pro 11880. Membrii TIPA au declarat: “Modelul Epson Stylus Pro 11880 este o imprimanta profesionala conceputa pentru aplicatii în format mare ce include imprimarea operelor de arta, fotografie si proofing. Tehnologia Ultrachrome™ K3 Vivid Magenta Ink de la Epson ofera noi nuante de magenta permitând o reproducere mai fidela a culorilor – în special pentru zonele de rosu si albastru din cadrul spectrului de culoare greu de reprodus.” Membrii TIPA au recunoscut de asemenea beneficiile oferite de catre capul de printare Micro Piezo Thin-Film de la Epson, ce elibereaza aproximativ 40,000 de picaturi de cerneala pe secunda pentru a înlesni o imprimare rapida la o rezolutie înalta.Specificatii ale Epson Stylus Photo R1900:- Imprimare durabila a fotografiilor si paginilor de album pe diferite tipuri de media pâna la A3+- Culori mai vii si nuante naturale de piele cu cerneala UltraChrome Hi-Gloss2 Epson- Procesare a culorii avansata pentru culori precise si finisate cu tehnologia LUT de la Epson- Permite o mare varietate de finisaje a fotografiilor multumita hârtiei lucioase, mate sau artistice de la Epson în format cut-sheet sau roll

- Jet de cerneala personalizat pentru imprimarea CD-urilor si DVD-urilor- Print-urile au o durata de pâna la 80 de ani pe hârtia fotografica Premium Glossy de la Epson- Imprimare fara cadru la o rezolutie de 5760 x 1440dpi pentru fotografii uluitoare- Imprimarea fotografiilor pe un format A3+ at 1440 x 720dpi (Modul Photo) în numai 106 secunde- Imprimare eficienta cu cartuse de cerneala individuale, înlocuiti numai cartusul folosit- Conectivitate îmbunatatita cu Dual Port USB 2.0 Hi-Speed- Echipata cu un software sofisticat pentru fotografii ce include conectivitate Camera RAW pentru Creativity Suite si pentru imprimarea fisierelor RAW ale camerei foarte rapidSpecificatii ale Epson Stylus Pro 11880:- Suporta hârtie profesionala cu o latime de pâna la 64 inci- Iesire precisa a print-urilor multumita tehnologiei capului de printare MicroPiezo TFP™ de la Epson- Cerneala densa UltraChrome K3™ de la Epson cu tehnologia Vivid Magenta Ink- USB 2.0 Standard si Gigabit Ethernet
- Utilizare a hârtiei flexibila pentru formate roll sau cut-sheet de dimensiune A3 / tabloid si pâna la 64” inci în latime- Imprimare pe format roll BorderFree™ de la 10” si pâna la 64” latime- Accepta formate de pâna la 1.5 mm grosime, de tip poster- Imprimare productiva cu sistem de taiere a hartiei incorporate si sistem de preluare prin înfasurare- Înregistrarea informatiei despre hârtie cu urmarirea codului de bare si sistem de identificare- Procesare superioara a imaginii cu tehnologia Super-Halftone Screening de la Epson- Usurinta în utilizare cu ajutorul sistemului Auto Ink Droplet Detection- Imprimare la o calitate înalta cu o rezolutie maxima de 2880 x 1440 dpi- Noua cartuse de cerneala individuale de mare capacitate – 700 ml- Schimbare automata de la photo black la matte black- Tehnologie de presurizare a cartuselor de cerneala- Viteza foarte mare a imprimarii- Panou LCD de control mare cu iluminare de fundal de 2.5”- Sistem cu LED pentru status-ul volumului de cerneala- Compatibila cu reteaua MyEpson Printer™Despre TIPARolul TIPA este acela de a functiona ca si forum pentru membrii sai, si pentru industriile Foto-Video interesate de aceste teme Europene. Aceste forum-uri iau forma întâlnirilor, conferintelor, distribuirii de materiale informative si altele.Al doilea tel al TIPA este acela de a recunoaste unanim excelenta unui produs si de a informa clientii din Europa într-o maniera impartiala. În fiecare an, membrii TIPA vor vota cele mai bune produse din Europa din maimmulte categiorii.Despre Epson:Epson este lider global în produse de imagine, incluzând imprimante, proiectoare 3LCD si LCD-uri de dimensiuni mici si mijlocii. Cu o cultura inovatoare si creativa, Epson se dedica depasirii viziunii si asteptarilor clientilor din întreaga lume cu produse cunoscute pentru calitatea, functionalitatea, caracterul compact si eficienta energetica superioare.Epson este o retea formata din 87,626 angajati în 117 de companii în toata lumea si este mândra de contributia continua la mediul general si al comunitatilor în care este localizata. Facând parte din corporatia japoneza Seiko Epson, grupul a avut vânzari consolidate de 1416 miliarde de yeni în anul fiscal 2006.



Check Point VPN securizeaza accesul de la distanta pentru iPhone-ul Apple


Gateway-urile Check Point VPN-1 protejeaza informatiile corporate de pe iPhone prin intermediul conexiunii criptate.

Check Point® Software Technologies Ltd., liderul mondial în securitate internet, a anuntat suport Check Point VPN-1® pentru iPhone-ul Apple, permitând acces sigur de la distanta la sistemele de retea corporate. Check Point VPN-1 permite o conexiune criptata între iPhone si gateway-ul VPN-1, protejând datele aflate în tranzit. La instalarea oricarui dispozitiv pentru folosirea în cadrul companiei, IT-ul se confrunta cu provocarea de a pastra sigur traficul din interiorul si din afara retelei private. Check Point VPN-1 ofera suport clientului iPhone L2TP integrat. Astfel, clientii beneficiaza de cel mai bun acces VPN Ipsec la serverele corporate. Clientii pot primi e-mailuri si pot utiliza resursele companiei fara a avea nevoie de software suplimentar pe iPhone. “Ca urmare a succesului de care s-a bucurat iPhone, departamentele IT au primit multe cereri de a conecta noile dispozitive la reteaua corporate”, a declarat Bob Egner, vice president of product management, Check Point. “Diversitatea echipamentului personal la locul de munca face ca implementarea regulilor de securitate sa fie dificila. Noi oferim solutii de securitate si un singur management în multele dispozitive pentru punctul de lucru disponibile angajatilor din companie. Pentru iPhone, Check Point a creat o configurare simpla care ofera conexiune instant sigura prin intermediul gateway-urilor VPN-1”, a mai spus Bob Egner.

Cu VPN-1, administratorii pot beneficia de o parola secreta comuna si de asigurari pentru toate iPhone-urile din retea cu certificate de logare specifice pentru fiecare utilizator final. Aceasta caracteristica elimina necesitatea ca departamentul IT sa creeze chei de autentificare gateway separate pentru fiecare dispozitiv, usurând astfel instalarea iPhone-urilor în retea. Suportul Check Point VPN-1 pentru iPhone ofera clientilor abilitatea de a utiliza criptare IP-based pentru transmiterea informatiilor corporate confidentiale.Check Point VPN-1 este cel mai bun software din industrie cu firewall, VPN si prevenire a accesului neautorizat integrate, creat pentru a proteja retelele corporate de toate marimile. VPN-1 permite clientilor sa aleaga între securitate accelerata, securitate prin management unificat al amenintarilor (UTM) sau securitate virtualizata – toate cu o arhitectura unificata care este controlata si mentinuta de la o singura consola. Folosit de companiile din Top 500 Fortune, software-ul VPN-1 ofera securitate permanenta împotriva noilor atacuri prin intermediul serviciilor SmartDefense®. Pentru mai multe informatii despre VPN-1, accesati www.checkpoint.com/products/firewall-vpn.html.“Ca urmare a faptului ca tot mai multe iPhone-uri sunt folosite în retea, Check Point VPN-1 asigura comunicarea între dispozitive, iar serverele ramân sigure“, a concluzionat Bob Egner.

Despre Check Point Software Technologies Ltd.Check Point Software Technologies Ltd. (http://www.checkpoint.com/) este lider mondial în solutii de securitate internet. Este lider de piata pentru enterprise firewall, personal firewall si VPN. Check Point se axeaza doar pe securitate. PURE (protectie, unificare, fiabilitate, extensibilitate) este un concept Check Point de focus pe securitatea IT prin portofoliul larg de solutii de securitate a retelei, a datelor si a managementului securitatii. Prin platforma sa NGX, compania ofera o arhitectura unitara de securitate pentru o gama ampla de perimetre, solutii interne si web care protejeaza comunicatiile si resursele, aplicatiile, angajatii, birourile externe si retelele partner extranet. Familia de produse Zone Alarm este cel mai apreciat pachet de aplicatii de securitate pentru computerele personale, pachet compus din solutii de securitate premiate care protejeaza milioane de computere în fata hackerilor, spyware-ului si furtului de date. O dovada a extinderii capabilitatii solutiilor Check Point este Open Platform for Security (OPSEC), platforma dezvoltata de compania Check Point. Este o alianta, un cadru de lucru al industriei pentru nu mai putin de 350 de companii lider în domeniu. Solutiile Check Point sunt vândute, integrate si asistate tehnic de peste 2.200 de parteneri în 88 de tari, iar clienti nostri includ toate cele 100 de companii din Fortune 100, împreuna cu mii de afaceri si organizatii de toate dimensiunile.



Sursa: Check Point

Performantele unei companii sunt mai bune atunci cand softul care le monitorizeaza gandeste strategic




SIVECO Balanced ScoreCard, o premiera pe piata româneasca în materie de solutii software de management strategic


Într-un mediu concurential tot mai dinamic, managementul cauta sisteme software care sa suplineasca efortul uman în ceea ce priveste extragerea de date esentiale, analiza acestor date, înlaturarea informatiilor nerelevante sau redundante din procesele de lucru curente ale organizatiilor.În acest context, SIVECO România aduce pe piata un nou produs din sfera Business Intelligence – SIVECO Balanced ScoreCard, solutia de management strategic ce asigura comunicarea transparenta si eficienta a obiectivelor strategice ale organizatiei, dar si monitorizarea performantelor sale.Aceasta solutie noua de pe piata româneasca se aliniaza la tendinta internationala de a promova managementul participativ si responsabilizarea angajatilor la succesul organizatiei prin cresterea competitivitatii lor profesionale si manageriale.„Prin implementarea SIVECO Balanced ScoreCard, managementul oricarui tip de organizatie câstiga un suport real pentru luarea deciziilor, pe baza accesului securizat si în timp util la informatii de interes. Plasând strategia în centrul atentiei, solutia ofera beneficiarului informatii relevante cu privire la modul în care organizatia se îndreapta spre atingerea obiectivelor urmarite”, afirma Dorin Bara, Deputy Line of Business Manager în cadrul SIVECO România.


Pentru SIVECO România, solutia de management strategic vine în completarea unei alte solutii din sfera Business Intelligence, implementata de-a lungul timpului la numerosi reprezentativi ai mediului de afaceri românesc – SIVECO Business Analyzer.Desi nou lansata pe piata, SIVECO Balanced ScoreCard a fost deja implementata cu succes în cadrul societatii ANTICOROSIV, în cadrul unui amplu proiect PHARE de „Strategia Calitatii”.Scopul principal al solutiei dezvoltate de SIVECO România îl reprezinta furnizarea de date si informatii structurate catre actionari si top-management, care sa faciliteze luarea deciziilor în cadrul companiei. Solutia elaboreaza seturi de indicatori capabili sa cuprinda strategia si obiectivele pentru toate directiile, departamentele si angajatii companiei beneficiare – de la manageri pâna la executanti.Softul de management strategic SIVECO Balanced ScoreCard aduce numeroase beneficii utilizatorilor sai, precum:- monitorizarea, analiza si compararea performantei la nivel de angajat, departament, directie, dar si la nivelul întregii organizatii;
- posibilitatea definirii de scenarii dinamice sub forma de modele avansate de business, conducând la realizarea unor situatii specifice de interes managerial;- posibilitatea accesului concurent asupra datelor, monitorizat prin mecanisme avansate de securitate a datelor, dar si de recuperare a lor;- existenta de mecanisme automate de încarcare a datelor si jurnalizare a operatiilor, asigurarea unui acces rapid la informatii în scopul analizei lor.Solutia dezvoltata de SIVECO România se încadreaza în sfera aplicatiilor „user – friendly”, permitând personalizarea interfetei cu utilizatorul în functie de preferintele acestuia, precum si definirea de noi indicatori de interes pentru beneficiar. Sistemul este flexibil, oferind posibilitati sporite de adaptare pe specificul de business al beneficiarului.„Respectând conceptele moderne ale managementului strategic SIVECO Balanced ScoreCard da posibilitatea realizarii si urmaririi de indicatori de performanta KPI (Key Performance Indicators), care ofera o imagine cât mai concreta si cuprinzatoare asupra domeniilor de business din cadrul companiei”, explica Ciprian Neacsu, Technical Leader în cadrul companiei SIVECO România.








Conferinta Mediafax Talks about IT&C pune în discutie listarea si extinderea companiilor de profil











Listarea companiilor din IT&C pe piata de capital, precum si posibilitatile de fuziune si achizitie din acest sector vor fi discutate vineri, 9 mai, la conferinta Mediafax Talks about IT&C, organizata de Mediafax în parteneriat cu Bursa de Valori Bucuresti (BVB), în cadrul CERF 2008.




Conferinta cu tema „Listare, extindere sau fuziune?” va reuni reprezentanti ai companiilor din IT&C si ai Bursei de Valori Bucuresti, care vor dezbate împreuna cu autoritatile oportunitatile si provocarile specifice acestei industrii.În prima sesiune, care are ca subiect listarea companiilor din IT&C la bursa, vor vorbi, printre altii, Stere Farmache – presedintele si directorul general al Bursei de Valori Bucuresti, Dragos Simion – presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo si Narcisa Oprea – Head of Capital Markets la Schönherr si Asociatii. Participantii vor prezenta avantajele si provocarile listarii pe piata de capital, la BVB sau pe bursele externe, vor explica pasii pe care o companie trebuie sa-i urmeze pentru a se cota la una dintre categoriile Bursei de Valori Bucuresti, vor expune cazul companiei Flamingo si vor analiza opinia avocatilor privind listarea companiilor. Sesiunea va fi moderata de unul dintre actorii pietei de capital: Adrian Lupsan, director general adjunct al societatii de servicii de investitii financiare Intercapital Invest.Cea de-a doua sesiune va pune în discutie fuziunile si achizitiile în sectorul IT&C. Printre vorbitorii sesiunii se numara Varujan Pambuccian – presedintele Comisiei pentru tehnologia informatiei si comunicatiilor din Camera Deputatilor, Ionut Simion – partener PricewaterhouseCoopers România si Radu Georgescu – director general Gecad. Moderatorul sesiunii va fi Victor Kapra, editor-sef al revistei go4it! “Unul dintre rolurile asumate de Bursa de Valori Bucuresti este acela de a încuraja companiile cu dinamica de crestere accelerata, provenite din domenii economice cu productivitate ridicata sa utilizeze din ce în ce mai des bursa ca instrument de finantare. Participarea noastra la CERF si, în calitate de partener, la conferinta organizata de Mediafax exprima preocuparea Bursei de Valori Bucuresti de a stimula companiile de top din IT&C sa se finanteze prin bursa. Conform previziunilor, sectorul tehnologiei informatiei si comunicatiilor urmeaza sa atinga în acest an pragul de 10% din PIB, si ne-am dori ca în urmatorii ani sa fie reprezentat în egala masura si pe piata de capital,” a declarat Stere Farmache, presedinte si director general al Bursei de Valori Bucuresti.




Înscrierile pentru participare se fac pe website-ul evenimentului, la adresa www.mediafaxtalks.ro/it-c, sau telefonic la 031.825.64.13, pâna pe 8 mai 2008.Mediafax Talks about IT&C este sponsorizat de Schönherr si Asociatii, PricewaterhouseCoopers si GTS Telecom. Partener al evenimentului este Romtelecom, iar partener media – Gândul.Evenimentul din cadrul CERF 2008 se va desfasura în Sala Nicolae Balcescu din Pavilionul 18 Romexpo si va începe la ora 9.30. Accesul presei se face începând cu ora 9.00.




Despre Mediafax
Mediafax este cel mai mare furnizor de informatie generala si de afaceri din România. Înfiintata în 1991, compania face parte din cel mai mare trust media din România, MediaPro, si are peste 2.000 de clienti din mass-media, sectorul public si cel de afaceri. Printre produsele si serviciile Mediafax se numara fluxuri zilnice de stiri si fotografie de presa, înregistrari audio cu declararatii si interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presa, anuare de specialitate, continut multimedia pentru telefonia mobila. Din 2007, Mediafax se adreseaza si consumatorilor finali, prin http://www.mediafax.ro/.
















Magister SmartCash RMS


SD-urile in ieftinire


Vestea asteptata de toata lumea care s-a saturat de problemele generate de hard-diskurile asa cum le stim in prezent, s-a facut in sfarsit aparitia, pretul drive-urilor SSD este in scadere.

De aceasta data prima companie care a inceput campania de reduceri de pret este Super Talent, momentan scaderile de pret afecteaza numai pe cele cu capacitati reduse de stocare insa toate informatiile dau ca sigura ieftinirea tuturor SSD-urilor in viitorul apropiat.Super Talent a scos pe piata o linie de SSD-uri cu capacitate de 30Gb, 60Gb si 120Gb care costa 299 de dolari, 449 de dolari si cel mai “spatios” model va costa doar 649 de dolari americani, toate vor folosi interfata SATA II si sunt construite pe baza memoriilor de tip MLC ( multi-level cell ) si au ca viteze de citire/scriere de 120MBs si 70Mb/s.



Sursa: DailyTech

Microsoft reia actualizările pentru XP şi Vista


Microsoft a anunţat că reia două actualizări majore care au fost oprite din cauza unui conflict cu unul dintre soft-urile proprii.În urmă cu o săptămână, Microsoft a amânat lansarea Windows XP Service Pack 3 din cauza unei probleme care ar fi putut determina pierderea de date atunci când era rulată actualizarea XP împreună cu programul Microsoft Dynamics Retail Management System.


Compania a oprit şi actualizarea Windows Vista Service Pack 1, din cauza unei probleme similare.
Producătorul a anunţat acum că lansează XP Service Pack 3, care poate fi descărcat de pe pagina sa web şi reia actualizările automate la Vista Service Pack 1, după ce a dezvoltat un filtru care nu le va permite computerelor care rulează Dynamics RMS să îşi facă actualizarea.
Filtrul nu reprezintă o soluţie pentru problema de compatibilitate, însă Microsoft a anunţat că lucrează şi la acest aspect.
„Un remediu în acest sens se află în teste şi sperăm să poată fi lansat în cursul acestei luni. Până atunci, Microsoft îi sfătuieşte pe cei care folosesc Microsoft Dynamics RMS să nu instaleze niciunul dintre service pack-uri.”
Compania îi sfătuieşte pe cei care rulează deja Dynamics RMS cu una dintre actualizările Windows, să contacteze serviciul de relaţii cu clienţii.



Sursa: CNET News

O nouă ameninţare malware ascunsă în fişierele MP3 şi MPEG


Clienţii sunt avertizaţi despre faptul că ar putea primi reclame în locul unui fişier cu muzică sau video pe câteva site-uri de file-sharing. Compania de securitate McAfee consideră că aceasta este cea mai importantă izbucnire de malware din ultimii trei ani.


McAfee Avert Labs a anunţat că a detectat 500.000 de cazuri în care un Troian care se dă drept fişier media a fost descoperit în computere încă de vineri, pe servicii precum Limewire şi eDonkey.
În loc să ruleze un film pentru adulţi, Lion King în portugheză sau piesa Girls Aloud de pe coloana sonoră St Trinnians, de exemplu, sute de fişiere MP3 şi MPEG prezente pe aceste servicii descarcă un executabil care serveşte reclamă pe computerul afectat.
Craig Schmugar, cercetător în domeniul ameninţărilor la McAfee Avert Labs, explică într-un blog că celor care sunt de acord să descarce şi să ruleze executabilul, li se cere să accepte un formular fals de licenţă şi soft-uri fără rost.
„În cele din urmă, se aleg cu un fals fişier MP3 care ocupă spaţiul, un player MP3 inutil, adware care susţine nu numai că nu va afişa popup-uri, dar că le va şi bloca. De fapt afişează mai multă reclamă”, scrie Schmugar.
McAfee consideră ameninţarea ca fiind de risc „mediu”, cel mai ridicat rating dat vreunui malware din 2005 până acum.



Sursa: CNET News

Yahoo ar vrea să redeschidă negocierile




După ce câţiva investitori şi-au exprimat nemulţumirea faţă de modul în care au fost gestionate lucrurile, Jerry Yang, CEO la Yahoo, susţine că voia să continue discuţiile dacă Microsoft nu şi-ar fi retras oferta.


„Nu am spus că preţul avansat de noi (37 de dolari pe acţiune) este bătut în cuie. Ne doream să realizăm o tranzacţie, dar ei s-au retras”, a spus Yang.
Cu toate acestea, în momentul de faţă şansele pentru ca negocierile să fie reluate sunt foarte reduse.



Sursa: Engadget

HTC lanseaza Touch Diamond


HTC lanseaza un nou telefon mobil din gama Touch, orientat catre utilizatorii privati.


HTC a anuntat al patrulea model de telefon smartphone din gama Touch, numit Touch Diamond, un device care incearca sa atraga mai mult utilizatorii privati, fata de cei de tip business, targetul modelelor anterioare.
Telefonul ofera conectivitate 3G, cu HSDPA si HSUPA pentru transfer de date la viteza inalta, atat pe downlink, cat si pe uplink, pe langa GSM/GPRS, EDGE si WiFi. De asemenea, telefonul suporta Bluetooth 2.0 si USB 2.0.
Ecranul are aceeasi dimensiune ca si in modelele anterioare, de 2.8″, dar are o rezolutie superioara, VGA (480 x 640) si este, bineinteles, de tip touchscreen, cu accelerometru ce permite trecerea automata intre modurile portrait si landscape. Interfata este una imbunatatita fata de telefoanele anterioare Touch, purtand numele TouchFLO 3D, care permite navigatie cu un singur deget, inclusiv realizarea unui apel telefonic si browsingul de imagini si muzica cu un singur deget.
Interfata ascunde noul sistem de operare de la Microsoft, Windows Mobile 6.1, cu toate functionalitatile si aplicatiile acestuia, dar browserul vine de la Opera (dupa cum se stie, Internet Explorer Mobile 6 pentru device-uri mobile va apare mai spre sfarsitul anului), oferind o experienta de navigare similara cu cea de pe desktop.
Alte caracteristici sunt camera de 3,2 Mpixeli cu autofocus, camera secundara de 0,3 Mpixeli, A-GPS (Assisted GPS), radio FM si suport pentru YouTube.
Cu dimensiuni destul de reduse, 102 x 51 x 12 mm, si greutate de 110 grame, Touch Diamond este mai compact decat modele cu caracteristici similare, precum Nokia N95. Bateria pare sa fie ceva mai slaba, oferind doar 4 ore de convorbiri GSM si 12 zile timp de standby.
Telefonul va fi disponibil in Europa din luna iunie mai intai prin operatorul Orange, in tarile in care acesta este prezent, urmand sa fi extins apoi si alte tari (nu este clar daca si la alti operatori). Pretul sau nu a fost deocamdata anuntat.



Sursa: Mobile Gazette, Engadget

Yahoo - primul angajat in Romania


Bloggerul Bogdan Andrei Voicu a devenit primul oficial al companiei Yahoo in Romania, fiind angajat pe pozitia de “Yahoo! community manager Romania”.



Yahoo si-a numit primul manager in Romania in persoana lui Bogdan Andrei (Bobby) Voicu, 29 ani, licentiat in finante-banci, dar cunoscut in special datorita blogurilor pe care le scrie si site-urilor pe care le detine (blogoree.ro, Blog of Romania sau Monden.info).
Yahoo era pana acum prezenta in Romania doar pe partea de vanzari, prin agentia de publicitate Mediacafe, care va continua sa se ocupe de acest lucru.
Bobby Voicu va avea, conform lui Victor Kapra, care a publicat primul aceasta stire, si Ziarului Financiar, pozitia de “Yahoo! community manager Romania”, cu rol de “interfata intre utilizatorii Yahoo! din Romania si dezvoltatorii de servicii ai companiei”.
Aceasta numire reprezinta probabil primul pas catre intrarea Yahoo pe piata romaneasca, intrarea anuntata neoficial la sfarsitul anului trecut.


Sursa: victorkapra.ro, bobbyvoicu.ro, zoso.ro


Se pregateste un nou standard de retele de apartament

Intel, Infineon, Texas Instruments si Panasonic vor sa dezvolte un nou standard de retea de date de tip “home networking” peste mai multe tipuri de conexiuni fizice existente.
Intel, Infineon, Texas Instruments si Panasonic au anuntat ca au creat HomeGrid Forum, un organism menit sa dezvolte un nou standard de retea de tip home networking, care sa permita transferul de content digital - filme, muzica, imagini - intre orice device-uri existente in casa.
Standardul va defini un protocol de nivel scazut, pana la data link, ce va permite transferul de content multimedia folosind o varietate de conexiuni fizice existente, printre care cabluri coaxiale, reteaua de alimentare electrica si liniile telefonice.
Intentia este aceea de a permite conectarea device-urilor din casa intr-un mod simplu si care sa permita transferul de date intre acestea cu usurinta. Totodata se urmareste eliminarea fragmentarii acestei industrii si concretizarea ideii de “networked home”.
Forumul nu va dezvolta acest standard de la zero, ci va lucra pentru dezvoltarea unui standard aflat deja in lucru la ITU-T, controlat de grupul de lucru ITU-T G.hn.
HomeGrid Forum a stabilit 3 grupuri de lucru, unul de contributie la ITU-T G.hn, unul de compatibilitate si interoperabilitate, care va asigura ca orice produs cu logo-ul HomeGrid va functiona impreuna cu alte produse de acest gen, si unul de marketing, pentru a promova produsele certificate HomeGrid.
Ramane de vazut si care va fi relatia intre aceasta noua tehnologie si cele concurente, la ora actuala existand cel putin 4 tehnologii de networking peste reteaua electrica de alimentare, incompatibile intre ele. Faptul ca fondatorii HomeGrid, 11 in total, au interese si in celelalte tehnologii indica poate insa faptul ca doresc intr-adevar sa ajunga la un numitor comun si sa elimine aceasta fragmentare.


Sursa: Digital Home

Larry Ellison - cel mai bine platit CEO in 2007


CEO-ul Oracle conduce in topul celor mai bine platiti CEO din lume pe 2007.


Conform revistei americane Forbes, Larry Ellison, CEO-ul Oracle, a castigat anul trecut 192,9 milioane $, fiind astfel pe primul loc in topul celor care conduc firme din domeniul IT. Cu aceasta suma, Ellison s-a clasat de altfel si pe primul loc in topul absolut al directorilor executivi de la firmele din topul Forbes 500, cele mai mari din lume.
Topul calculeaza drept castig, pe langa salarii si bonusuri, si alte compensatii precum actiuni primite, castig din actiuni detinute, si sumele realizate prin schimbarea optiunilor in actiuni, dar nu si detinerea de optiuni.
Locul 2 in acest top (6 la general) este detinut de Nabeel Gareeb, CEO-ul companiei MEMC Electronic Materials, cu 79,6 milioane $, urmat de John Chambers de la Cisco, cu 54,8 milioane $, locul 19 la general.
Alti 5 CEO de la firme din IT se regasesc in topul primilor 100: Mark Hurd de la Hewlett-Packard, cu 27,6 milioane $, locul 56 la general, Jen-Hsun Huang de la Nvidia, cu 24,6 milioane $, locul 61, Samuel Palmisano, IBM, 24,3 milioane $, locul 63, Wendell Weeks de la Corning, 22,6 milioane $, locul 72 si Joseph Tucci de la EMC, 20 milioane $, locul 87.
Steve Jobs, performerul din 2006, cand a castigat 647 milioane $, a fost in 2007 doar pe locul 11 in topul directorilor din IT (locul 120 la general), cu 14,6 milioane $.


Sursa: Forbes

Cei mai influenti oameni din IT


Revista Time a realizat topul pe anul 2008 al celor mai influente 100 personalitati din lume, printre care se afla si oameni din lumea IT.


Lista, realizata in fiecare an de catre revista Time, contine personalitati considerate ca fiind cele mai influente in diverse domenii, de la politica, pana la stiinta, tehnologie sau show business.
Intre acestea se regasesc si cateva nume, mai mult sau mai putin cunoscute, din lumea IT-ului si a tehnologiei, desi nu exista o categorie dedicat acestor domenii. Pozitia in lista nu este relevanta, personalitatile fiind grupate in 5 categorii, prezentate una dupa alta.
Printre primele nume se afla Jeff Han, un cercetator in computer science de la Universitatea din New York, considerat unul dintre pionierii tehnologiei ecranelor senzitive multi-touch, tehnologie prezentata in urma cu 2 ani si pe care acum o dezvolta in propria sa companie, Perceptive Pixel.
Jeff Han este inclus la categoria Scientists & Thinkers, unde apare si Mary Lou Jepsen, autoarea design-ului laptopului XO, din cadrul proiectului OLPC (One Laptop Per Child). Gandit ca un laptop educational accesibil copiilor in lumea intreaga, inclusiv din tari sarace, laptopul OLPC a fost lansat anul trecut la un pret de 188 $, mai mare decat targetul initial de 100 $. Jepsen a parasit in acest an proiectul OLPC si a creat o companie proprie, dorind sa realizeze un nou laptop, de doar 75 $.
In aceeasi categorie il gasim si pe Mark Zuckerberg, un nume mai cunoscut, acesta fiind fondatorul Facebook, unul dintre cele mai populare site-uri de social networking.
Alte nume mai cunoscute din IT se regasesc in categoria Builders & Titans, unde ii intalnim pe Steve Jobs, CEO-ul Apple, John Chambers, CEO-ul Cisco, Jeff Bezos, fondatorul Amazon, Jay Adelson, confondator si CEO al Digg.com, Steve Ballmer, CEO-ul Microsoft, Carlos Slim, mexicanul care detine operatorul latino-american de telecomunicatii America Movil si al doilea pe lista celor mai bogati oameni din lume, si Michael Arrington, autorul blogului TechCrunch, considerat unul dintre cei mai influenti bloggeri din tehnologie.



Sursa: Time

Sony creeaza o celula de combustibil pentru device-uri mobile


Sony a prezentat prototipul unei celule de combustibil de dimensiuni suficient de mici pentru a putea fi folosita pentru alimentarea unui telefon mobil.


Sistemul prezentat de Sony este de fapt unul hibrid, incluzand atat o celula de combustibil (fuel cell), cat si o baterie litiu-polimer suplimentara, pentru a face fata perioadelor de consum de putere mai ridicat din device-urile mobile.
In acelasi timp, metanolul este folosit pentru a incarca bateria litiu-polimer, permitand ca device-ul portabil alimentat de acest sistem sa mai functioneze o perioada dupa ce combustibilul s-a terminat, ceea ce nu se intampa la celulele de combustibil obisnuite.
Sistemul are dimensiuni de 50 x 30 mm, celula de combustibil fiind alimentata cu metanol. Conform Sony, 10 ml de metanol sunt suficienti pentru 14 ore de video pe telefonul mobil (in standardul 1seg, un concurent japonez pentru DVB-H).
Compania japoneza nu a dat alte detalii despre sistem, decat faptul ca puterea maxima instantanee a sistemului poate ajunge la 3 wati.
Desi este deocamdata in stadiul de prototip, Sony intentioneaza sa comercializeze in curand acest sistem in device-urile sale mobile.



Sursa: Engadget, Tech-On

Topul telefoanelor mobile in aprilie 2008


Nokia 3109/3110 a continuat sa fie pe primul loc in topul telefoanelor mobile pe luna aprilie, realizat de catre producatorul suedez de huse de device-uri portabile Krusell.
Topul este alcatuit pe baza comenzilor de huse de telefoane mobile si smartphone-uri primite de catre Krussel, unul dintre cei mai mari producatori de acest tip de accesorii.
Topul de la Krussel este unic prin faptul ca reflecta vanzarile de telefoane in peste 50 de tari de pe toate continentele.
Iata si topul, in paranteza fiind pozitia din luna anterioara:
(1) Nokia 3109/3110
(2) Nokia 6300
(4) Sony Ericsson K810i
(5) Sony Ericsson K850i
(3) Nokia E51
(8) Nokia N95 8 GB
(-) Apple iPhone
(9) Nokia N95
(6) Nokia 5310
(-) LG KU990
De remarcat reintrarea in acest top a lui iPhone dupa 3 luni, un indicator al vanzarilor ridicate ale acestui telefon in asteptarea modelului urmator cu functionalitate 3G. De asemenea, de mentionat intrarea pentru prima oara in acest top a telefonului high-end de la LG, KU990, o confirmare in plus a rezultatelor bune din acest trimestru ale firmei sud-coreene.
Krusell considera insa ca cel mai surprinzator este mentinerea pe primul loc a modelului Nokia 3109/3110.



Sursa: Krusell